Aktualijos

Kontaktinio centro misija – kad kiekvienas ES pilietis Lietuvoje galėtų pradėti verslą internetu

„Verslios Lietuvos“ Paslaugų ir gaminių kontaktinio centro tikslas – suteikti visą verslininkui reikalingą informaciją, kad jis galėtų įveikti kelią nuo idėjos iki leidimo vykdyti veiklą. 600 konsultacijų per metus suteikiantis Kontaktinis centras sudaro galimybę visus verslo pradžios žingsnius – nuo sužinojimo, kokių dokumentų reikia, iki jų gavimo – žengti internetu. Kontaktinio centro atstovės teigė, kad centro užduotis padėti ne tik verslauti siekiantiems lietuviams. Pagrindinė misija – kad Lietuvoje elektroniniu būdu pradėti verslą galėtų kiekvienas ES pilietis.

Paslaugų ir gaminių kontaktinis centras buvo įkurtas 2009 m. gruodį ir sėkmingai veikia jau 5 metus. „Jis buvo įsteigtas vadovaujantis Paslaugų direktyva. Pagal ją visose Europos Sąjungos šalyse ir trijose Europos Ekonominės erdvės šalyse (Islandijoje, Norvegijoje ir Lichtenšteine) buvo numatyta įkurti Kontaktinius centrus. Dabar jie įkurti 31 šalyje. Pagrindinė Kontaktinio centro funkcija – teikti informaciją ir konsultuoti Lietuvos bei užsienio piliečius verslo pradžios klausimais. Konsultuojame tiek interaktyviai: el. paštu, portalo pagalba, tiek gyvai“, – portalui 15min.lt pasakojo „Verslios Lietuvos“ Kontaktų centro direktorė Rūta Pentiokinaitė.

Lietuvos Kontaktinis centras konsultuoja ir Lietuvos, ir užsienio verslininkus. Per praeitus metus verslui buvo suteikta apie 600 konsultacijų. Lietuvos Kontaktinis centras yra labai aktyvus EUGO narys, o šiemet turėjo galimybę suorganizuoti tarptautinį ES Kontaktinių centrų atstovų susitikimą.

Kontaktinio centro spektras - labai platus. Kreiptis gali tiek verslo idėją dar tik brandinantys žmonės, tiek norintys dėl ko nors pasitikslinti, tiek planuojantys plėtrą. Kontaktinio centro portalas informaciją apie reikalavimus, leidimus verslui, steigimą bei pagrindines procedūras talpina www.verslovartai.lt. Tokius portalus bei informaciją turi visos EUGO narės.

Apie „Kontaktinio centro“ veiklą, naudą ir tikslus portalo 15min.lt pokalbis su Kontaktinio centro atstovėmis Lina Kalinauskaite ir Agneta Viktoravičiūte.

– Visų pirma pakalbėkime apie „Verslios Lietuvos“ Kontaktų centro misiją, siekius. Kokie jie?

A.V.: Svarbiausiu Kontaktinio centro siekiu įvardinčiau visos reikiamos informacijos kiekvienam Lietuvoje verslą norinčiam įsteigti ES piliečiui suteikimas. O dar svarbiau – kad klientai galėtų pateikti ir gauti visus verslą pradėti būtinus prašymus, leidimus bei kitus reikiamus dokumentus elektroniniu būdu.

L.K.: Kontaktinis centras veikia Lietuvoje, todėl, natūralu, kad siekiama visą reikalingą informaciją apie verslo įkūrimą, vienos ar kitos srities reikalavimus, licencijas ir pan. suteikti ir mūsų šalies gyventojams. Tačiau, stengiamės, kad visus verslo kūrimo žingsnius žmogus galėtų žengti naudodamasis elektroninėmis priemonės.

A.V.: Šiandien daugelį verslui skirtų paslaugų jau galima atlikti internetu, nereikia nešti visų dokumentų į savivaldybes ar kitas valstybės institucijas. Visa tai galima padaryti nuotoliniu būdu per tinklalapyje www.verslovartai.lt esančią pranešimų dėžutę ar portalą www.epaslaugos.lt.

– Kokiomis Kontaktinio centro paslaugomis būsimi ar esami verslininkai naudojasi dažniausiai?

A.V.: Dažniausiai naudojasi portale esančiais elektroniniais įrankiais (Verslo atmintinėmis, Klausimynais), kurie leidžia žmogui rasti informaciją pagal jį dominančią verslo sritį. Klientai mūsų sistemoje ieško ne konkrečių leidimų, o veiklos srities, kurioje norėtų įkurti verslą. Sakykime, pasirenka grožio saloną ir pagal šį pasirinkimą, jam suteikiama visa informacija – žingsnis po žingsnio – ko reikia, norint tą veiklą vykdyti.

L.K.: Įrankiai sukurti remiantis populiariausiomis verslo sritimis. Neretai pradedantieji verslininkai net nenutuokia, kad jiems gali reikėti vieno ar kito leidimo, nes iš pažiūros, jis gali būti net tiesiogiai nesusijęs su jo veikla. Šis įrankis labai palengvina pradedančiųjų verslininkų kelią nuo idėjos iki galimybės ją įgyvendinti, nes visą informaciją – kokių dokumentų reikia, jie gauna iš karto. Svarbiausia, kad verslininkui nereikia naršyti po visų institucijų portalus ir ieškoti, viską jis gali rasti vienoje vietoje, sistemintai ir nuosekliai.

A.V.: Šiandien Lietuvoje galima pateikti prašymus gauti daugiau kaip 700-us leidimų, kuriuos išduoda daugiau nei 119 institucijų. Taigi mūsų portalo, kuris leidžia tiek pateikti prašymą, tiek gauti leidimą net neišėjus iš namų, nauda – akivaizdi.

– Dėl kokių verslo sričių gaunate daugiausiai užklausų? Kokio amžiaus klientų daugiausia?

A.V.: Statistikos, kokio amžiaus klientai į mus dažniausiai kreipiasi, nevedame. Verslo klausimais domisi tiek šešiolikmečiai, tiek senjorai, tad konsultuojame juos visus.

L.K.: Verslo sričių užklausimo statistiką pradėjome vesti tik nuo šių metų. Išryškėjo tendencija, kad dažniausiai žmonės teiraujasi informacijos apie maitinimo paslaugų verslus – nuo ledų pardavimo gatvėse iki restoranų. Antri pagal dažnumą – užklausimai dėl elektroninės prekybos, kaip ją vystyti, nuo ko pradėti. Trečia pagal populiarumą būtų grožio industrijos sritis – salonai, kirpyklos, masažo namai ir pan.

– Ar stebite patį procesą – pavyko verslininkui įgyvendinti idėją ar ne?

A.V.: Iš tiesų labai domimės tais, kuriems suteikiame pagalbą. Teiraujamės, ar viskas pavyko sklandžiai, jei prireikia, suteikiame ir papildomos informacijos. Labai džiaugiamės, kad per paskutinį praėjusių metų ketvirtį turėjome net keturias sėkmės istorijas, kai verslininkui pavyko idėją paversti verslu.

L.K.: Dažnai, kaip sekasi, pasiteiraujame ir jau praėjus kuriam laikui. Jei pastebime, kad pasikeitė kokia nors tvarka, pranešame savo konsultuotiems verslininkams, kad pasitikrintų, ar viskas gerai, pranešame, ką reikia pakoreguoti.

– Minėjote, kad Kontaktinis centras orientuotas ne tik į lietuvius, o į visus ES piliečius. Ar daug tokių kreipiasi?

L.K.: Praėjusiais metais mūsų centras suteikė 600 konsultacijų. Apie 100 iš jų buvo suteikta užsieniečiams. Labai tikimės, kad pastarasis skaičius smarkiai augs su kiekvienais metais. Tokių centrų įkūrimas visose Ekonominės Bendrijos šalyse susijęs su Paslaugų direktyva, kuri numato laisvą paslaugų judėjimą ir atitinkamą pagalbą per kontaktinius centrus.

– Kokius uždavinius Kontaktinis centras yra užsibrėžęs artimiausiu metu?

L.K.: Rudenį planuojame renginių ciklą, kurio tikslas – išsamiau pagvildenti kiekvieną verslo sritį. Kviesime valstybės institucijų atstovus ir toje srityje dirbančius verslininkus, kad jie pradedantiesiems gyvai papasakotų, kaip visas atrodo „iš vidaus“. Tikimės, kad į minėtus renginius atvyks tiek dar tik planuojantys kurti verslą, tiek jau žengę pirmuosius žingsnius.

A.V.: Dar vienas labai svarbus tikslas – skatinti grįžtamąjį ryšį su kitais Europos Sąjungos Kontaktiniais centrais. Tokiu būdu, galėsime žinoti daugiau apie lietuvius, vykdančius veiklą kitose Europos Sąjungos šalyse, kaip jiems sekasi, gal kuo galime padėti. Taip pat siekiame sužinoti, kaip sekasi užsienio piliečiams pradėti verslą čia. Toks abipusis ryšys yra labai reikalingas siekiant gerinti Kontaktinių centrų darbo kokybę ir auginti viso Europos kontaktinių centrų tinklo vertę verslui.

Pranesimas parengtas pagal www.verslilietuva.lt


Įkvepianti kelionė, persikraustymas iš Čikagos į San Fransiską, svajonių darbas „Google“ ir savo startuolių centro įkūrimas San Fransisko centre. Tokia yra...
Europos Komisija (EK) paskelbė viešąsias konsultacijas, siekdama gerinti tarptautinių siuntinių prieinamumą, kokybę ir patogumą. Šiomis konsultacijomis norima sužinoti...
  VGTU mokslininkai sukūrė technologiją, sumažinančią betono sąnaudas statybose iki 40 proc. Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Statybos fakulteto mokslininkai...
visos
Europos verslo inoavacijų tinklas
KlasterLT