Balandžio 19 d.

Inovatyvų lietuvių produktą prieš senėjimą graibsto visame pasaulyje

2021-10-25 14:45 Dalintis:

Pasaulinėje farmacijos rinkoje puikiai žinomos kauniečių įmonės UAB „Aconitum“ komanda net ir pelnius pripažinimą tiki, kad sėkmingas verslas be mokslo laimėjimų ir inovacijų neturi ateities. Šią taisyklę įdiegusi ir atsakingai jos besilaikanti įmonės generalinė direktorė dr. Rima Balanaškienė juokauja, jog kartais sulaukia klausimų, ar užsiima komercine, ar moksline veikla, nes pastarosios įmonėje kur kas daugiau nei galima įsivaizduoti.

Varomoji jėga – medicininis išsilavinimas 

Turbūt būtų sunku rasti geriau tiek verslą, tiek ir mediciną išmanantį žmogų nei dr. R. Balanaškienė, kuri dar neseniai buvo įvertinta ir prestižiniu „CPhI Pharma 2020“ nominacijos „Metų vadovo“ (Excellence in Pharma: CEO of the Year) apdovanojimu. Po ilgų medicinos studijų metų ji pasirinko verslininkės kelią, tačiau pašaukimu buvusi medicina niekada nebuvo nuošalėje. Čia išmoktos pamokos ir įgyta praktika praverčia iki šiol. Prakalbus apie Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) administruojamą ES finansavimo priemonę „Inočekiai“, verslininkė pabrėžia, jog tai ne tik finansinė parama. Kur kas svarbiau kuriant inovatyvų produktą „No Age Women“ jos komandai buvo moralinė parama ir neįkainojami patarimai. 

Mūsų įmonė yra įsteigta 1999 metais ir jau 2012 metais gavome pirmąjį finansavimą pagal priemonę „Inočekiai“. Nuo seno esame pasirinkę tiriamąją sritį, todėl džiaugiuosi, kad MITA tai palaiko. Jau po pirmojo projekto pamatėme didelę jų pagalbą. Kurdamas jauti, kad kažkas už tavęs stovi ir iš tiesų rūpinasi. Šį jausmą turime jau dešimtmetį. Tai svarbu tiek ilgus metus dirbančioms įmonėms, tiek ir toms, kurios dabar galbūt tik rašo pirmuosius savo projektus“, – kalbėjo UAB „Aconitum“ generalinė direktorė.

Dr. R. Balanaškienė neslepia, kad daug investuoja į tyrimus ir mokslines patirtis, o daugelį jų komandos susitikimų, kaip pati sako, verslininkai turbūt pavadintų fantazavimu. Tačiau kuriant medicinoje svarbu realizuoti tai, ko reikia, nors kartais tikslai atrodo ir nerealūs ar sunkiai pasiekiami.

Naujas produktas – septynių metų darbas 

Vienas sėkmingiausių pastarųjų UAB „Aconitum“ produktų be abejonės yra neseniai su MITA pagalba sukurtas inovatyvūs senėjimo problemas sprendžiantys unikalūs maisto papildai „No Age Women“. Anot įmonės vadovės, nors jis neatsuks laiko atgal, tačiau jame esančios 43 natūralios aktyviosios medžiagos, tarp kurių vitaminai, mineralai ir kt., veikia itin efektyviai. Iš žinomų dešimties pagrindinių senėjimo teorijų, šį preparatą kūrusi mokslininkų komanda pasitelkė penkias, kurios ir tapo pagrindine užduotimi. Septynerius metus trukęs darbas atsipirko ir jau dabar „No Age Women“ galima įsigyti dešimtyje pasaulio šalių, tarp kurių Jungtinė Karalystė, Jungtiniai Arabų Emiratai, Indija ir kt. Planuojamos skirtingos keturios šio produkto kategorijos bei produktas išskirtinai vyrams.

„Bet koks bendradarbiavimas yra kaip tango. Kartu dirbantys žmonės vienas kitą turi puikiai suprasti ir kartu tiksliai žinoti bendrus tikslus. Nepasitenkinimas kyla tuomet, kai sukuriamos neaiškios užduotys ar jos būna nukreipiamos tik į komerciją. Kuriant inovatyvų produktą reikia laiko ir investuoti į mokslą. Ir nors po septynerių metų „No Age Women“ yra parduodamas įvairiose pasaulio šalyse, mes toliau dirbame su mokslininkais ir nemanau, kad kai produktas atsiranda prekyboje, darbas būna baigtas“, – pastebėjo dr. R. Balanaškienė.

Kaip dar vieną verslo ir mokslo kūrėjų misiją žinoma verslininkė įvardijo ir atstovavimą šaliai. UAB „Aconitum“ stende, kuris paprastai pristatomas įvairiose parodose, yra ir didelis žemėlapis, kur rodydama savo šalį dr. R. Balanaškienė pasididžiuodama sako, jog tai šalis, kur gyvena inovatyviausi žmonės. „Mano pačios vardas kažkada išnyks, išnyks ir įmonės pavadinimas, bet liks Lietuva. Ne kartą buvome įvertinti, nominuoti pirmieji. Visada smagu matyti Lietuvos vėliavą ir girdėti mūsų himną“, – sakė įmonės vadovė.

Nuo mokslo iki ekologijos 

Pasiteiravus apie naujausius projektus, dr. R. Balanaškienė užsiminė apie idėją vienkartinę veido kaukę paversti permatoma ir tokia, kuri išlaikydama visas savo naudingąsias savybes galėtų būti nešiojama ne vieną savaitę. Dėl itin plonos ir natūralios tekstūros moterys galėtų pasidaryti ir makiažą, o veido maitinimas natūraliomis medžiagomis niekada nenutrūktų. 

Dar vienas naujas UAB „Aconitum“ sumanymas – medicininė veido kaukė, kuri apsaugotų nuo virusų visu šimtu procentų bei būtų pagaminta iš kolageno, o tai reiškia, kad natūrali jos sudėtis nedirgintų odos ir galiausiai suirtų neužteršiant aplinkos. Pasak vadovės, ekologija yra dar viena svarbi tema, apie kurią būtina pagalvoti kuriant šiandien. 

„Pandemija mus, medikus, mobilizavo. Tiesa ta, kad Lietuvoje galime kurti ir vaistus, ir vakcinas, nes tam potencialo tikrai turime, tačiau reikia įvertinti finansus, pajėgumus ir kt. Tos įmonės, kurios tuo užsiima seniai, žinoma, greičiau viską padarys. Tačiau esame maža šalis, kurioje gyvena daug išmanių žmonių. Galime greitai mobilizuotis, prisitaikyti, persiorientuoti, todėl Lietuva versle ir moksle tikrai turi daug perspektyvų“, – sakė ji bei pridūrė, jog parama kuriant yra ir motyvacija, ir skatina tobulėti bei garsinti Lietuvą kaip progresyvią inovacijų šalį. 

Jai pritaria ir MITA vadovė Birutė Bukauskaitė: „Įmonėms, vystančioms inovatyvius produktus, ypatingai svarbu tiek finansinė, tiek konsultacinė parama, todėl džiaugiamės galėdami tai suteikti. Visus, kurie svarsto realizuoti savo mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP) idėją ir ją paversti verslu raginame nedvejoti ir kreiptis“,- teigia ji. 

Priemonė „Inočekiai“ yra skirta pirminių kontaktų užmezgimui bei jau pradėtų MTEP veiklų tęsimui, paslaugų iš mokslo ir studijų institucijų įsigijimui, techninių galimybių studijų parengimui, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros darbams, Europos Komisijos Kokybės ženklą („Seal of Excellence“) turinčių projektų vykdymui. 

Šiuo metu yra paskelbtas kvietimas teikti paraiškas pradedantiesiems inovatoriams, kuriems bus skirta daugiau, kaip 140 tūkst. Eur. 

Daugiau informacijos apie paskelbtą kvietimą

Mokslo ir verslo bendradarbiavimą skatina Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA). Šiuo metu MITA vykdo komunikacijos kampaniją „Inovacijų Lietuva: ar žinai, ką kuriame?“, kuri finansuojama ES struktūrinių ir investicinių fondų lėšomis. Daugiau informacijos www.mita.lrv.lt



Šaltinis: Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra

Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location