Kovo 29 d.

Populiarėjanti tendencija – prakalbinti daiktai

2019-07-16 12:40 Dalintis:

Šiandien komunikacijai vis dažniau pasitelkiami robotai. Daiktuose „apgyvendinami“ pokalbių robotai tampa neatskiriama verslo dalimi, kai vis daugiau vartotojų pasiekiama būtent socialinių tinklų ir bendravimo platformų pagalba. Su parduodamu automobiliu, kavos aparatu ar bet kuria kita preke toks robotas susiejamas įdiegiant į susirašinėjimo  programas „Messenger“, „WhatsApp“ „Viber“, „Skype“ arba tiesiogiai į  internetinę svetainę. Privalumas? Ne tik greitesnis iššūkių sprendimas ir sutaupytas laikas, bet ir intymesnis ryšys tarp kliento ir prekės.

Susirašinėjančiam klientui sukuriamas įspūdis, kad prakalba patys daiktai – prekė suteikia papildomos informacijos, nukreipia į fizinės parduotuvės vietą, užregistruoja problemą ar net papasakoja ūpą pakeliančią istoriją. Kauno mokslo ir technologijų parko verslo aktyvinimo programoje „Evolut 4.0“ dalyvaujantis startuolis MB „Colifa“ Lietuvos verslą supažindina su tokią komunikaciją palaikančius tarptautinėse rinkose išpopuliarėjusius automatizuotus susirašinėjimo robotus (angl. Chatbot). Produkto  vystytojai sako, kad, remiantis prognozėmis, kitąmet apie 80 proc. verslų skaitmeninėje erdvėje turės įsidiegę pokalbių robotus.

„Pasitelkę dirbtinį intelektą arba automatizuotas sistemas pralaužti ledus pirmam pokalbiui klientus kviečia vis daugiau Lietuvos įmonių. Skirtumai lyginant su realaus konsultanto komunikacija – minimalūs, o sklandumas ir sutaupytas laikas pranoksta tokį darbą atliekančią darbuotojų galimybes. El. parduotuvių lankytojai kartais tenori pasitikslinti fizinių parduotuvių darbo laiką, konkretų adresą, sužinoti prekės parametrus – šioje srityje laimi susirašinėjimą palaikantys robotai“, – sako MB „Colifa“ direktorė Evelina Čiurlionė.

Lietuviai programinę įrangą siūlo su užsienio partnerių pagalba – pagrindiniai tokių įrankių vystytojai sukuria bazinį produktą, kuris vėliau lietuvių adaptuojamas pagal konkretaus kliento poreikius. Programa apmokoma pagal dažniausiai užduodamus klausimus bei pagrindinius raktažodžius.

„Bene paklausiausia šiuo metu roboto funkcija yra atlikti įvairaus pobūdžio registracijas į seminarus, konkursus, pokalbius, konsultacijas ar kitus renginius. Robotas registruoja aktualią informaciją įmonės darbuotojams: kas yra dominantys produktai ar paslaugos, kokie klientų nurodomi kontaktiniai duomenys. Visa tai reikalinga tam, kad įmonės darbuotojui beliktų pratęsti komunikaciją trumpinant informacijos rinkimo laiką“, – pastebi E. Čiurlionė.

Startuolio komanda internetinėje darbo paieškos platformoje vykdė eksperimentą ir įrodė, kad toks robotas pats gali ieškoti darbo. Bendradarbiaujant su darbo paieškos portalu CVonline.lt, buvo patalpintas roboto CV ir netrukus jis sulaukė susidomėjimo. Sprendimą „įsidarbino“ UAB Finansinių sprendimų agentūra, kuri ieškojo asistento, gebančio greitai reaguoti į klientų užklausas, registruoti interesantus susitikimams, teikti pradinę informaciją, nukreipti, vykdyti pirminę potencialių darbuotojų atranką.

„Colifa“ roboto vystytojai įsitikinę –  verslams tokie susirašinėjantys ir komunikuojantys daiktai gerokai palengvintų ne tik darbuotojų kasdienybę, bet ir padidintų klientų pasitenkinimą. Startuolio siūlomą robotą bendrauti su klientais įtraukę „Toyota“ ir „Lexus“ automobilių gamintojų atstovai Lietuvoje UAB „Autotoja“, Kauno technologijos universitetas ir kitos organizacijos vertina programos greitį ir patogumą. UAB „Autotoja“ pardavimų vadovas Tomas Noreika įsitikinęs, kad robotas ne tik sutaupo kliento laiką, bet ir sukuria įtraukesnę patirtį, nei užklausos el. paštu ar pokalbis telefonu.

„Šiandien, gyvendami informacijos pertekliuje, esame įpratę atsakymus gauti greitai, kitu atveju mums tiesiog dingsta susidomėjimas. Taigi patraukti ir išlaikyti kliento dėmesį darosi vis sudėtingiau. Pasvarstę nusprendėme, kad Chatbot – puikus būdas nebylią automobilių ekspoziciją paversti interaktyvia  priemone. Tokiu būdu potencialus pirkėjas, pastebėjęs sudominusį modelį, nebegaišta laiko ieškodamas informacijos, o nusiskenavęs QR kodą iš roboto iškart gauna atsakymus į dominančius klausimus“, – sako T. Noreika.

Startuolio komanda dalyvauja Kauno mokslo ir technologijų parko verslo aktyvinimo programoje „Evolut 4.0“. Pernai Tarptautinė  mokslo ir technologijų parkų asociacija (IASP)  Kauno mokslo ir technologijų parko sukurtą antreprenerystės ir naujų produktų vystymo programą įvertino geriausiu sprendimu verslui. Programa skirta dinamiškai augančiai komandai, siekiančiai Lietuvos ir užsienio šalių rinkai kurti ir parduoti inovacijomis grįstus produktus ar paslaugas.

Šaltinis: Kauno mokslo ir technologijų parkas. 

Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location