Kovo 29 d.

Populiarių „Roblox“ žaidimų kūrėjas L.Mileška: „Dabar – didžiųjų galimybių metas”

2020-01-17 10:45 Dalintis:

Klaipėdiečio Laimono Mileškos sėkmės istorija konservatyvesnių pažiūrų žmones verčia kraipyti galvas, tačiau svajojantiems apie karjerą žaidimų kūrimo industrijoje kompanijos „Mad Studio“ vadovas yra gyvas įrodymas, kad aistra savo pomėgiui gali nuvesti labai toli.

Globaliu mastu veikianti ir milžinišką rinką aprėpianti Roblox platforma klaipėdietį yra pagerbusi geriausio žaidimų kūrėjo titulu, asmeninis Laimono avataras bei jo sukurtų žaidimų elementai virto kultiniais žaislais, kurie šluojami nuo lentynų užsienyje, o prieš kelis mėnesius pasirodė ir Lietuvos parduotuvių lentynose.

Vardan perspektyvų, kurių pažėrė pelningais projektais ilgainiui virtęs hobis, Laimonas paliko gimnaziją, nors nuo jos baigimo teskyrė vos keli mėnesiai. Dar nesulaukus pilnametystės, vaikino rankose atsidūrė už paties užsidirbtus pinigus įsigyto kotedžo raktai. Šiandien, būdamas 22-ejų, Laimonas turi užsitarnavęs profesionalo vardą, bendradarbiauja su talentais įvairiose šalyse ir mėgaujasi gyvenimu aplinkoje, kurios nealina didmiesčio tempas.

Patirties bagažas – 10 metų

„Mad Studio“ būstinėje Klaipėdos mokslo ir technologijų parke karaliauja tvarka, paprastumas ir ramybė – čia bazuojasi tik pats kompanijos įkūrėjas, nuotoliniu būdu vadovaujantis projektus padedantiems įgyvendinti jo samdomiems specialistams iš Estijos, Suomijos, Didžiosios Britanijos: „Šiuo metu turiu apie penkių žmonių komandą: vieni kuria žaidimo lygių, kiti – personažų išvaizdos, erdvinių modelių dizainą ar atlieka kitas užduotis. Pats nesu piešimo ekspertas. Mano sfera – idėjų ir žaidimų veikimo principų generavimas. Esu kūrėjas, programuotojas ir vadovas“.

Laimonas nelinkęs į išvedžiojimus, dėl kokių priežasčių jo kompanijoje nėra daugiau lietuvių. „Tiesiog kol kas taip susiklostė. Dirbu globalioje aplinkoje. Žaidimų industrijoje ir konkrečiai – Roblox platformoje – esu aktyvus jau dešimt metų. Turint tokios patirties ir tam tikrą žinomumą, ši platforma suteikia puikias galimybes rasti reikalingus žmones“, - sako „Mad Studio“ vadovas.

Talentus augina įkvėpimas

Klaipėdietis teigia pažįstantis dar porą lietuvių, dirbančių su Roblox – vienas specializuojasi muzikos kūrimo, kitas dizaino sferoje. „Abu jie taip pat šioje platformoje sulaukė rimto pripažinimo“, - teigia Laimonas, pats prieš kelerius metus Roblox apdovanotas kaip geriausias žaidimų kūrėjas.

Įmonės vadovo teigimu, tikri talentai šioje industrijoje dažniau yra ne išugdomi, bet palaipsniui užauga, kuomet patys itin susižavi žaidimais ir atranda savyje kūrybinių galių: „Ir žmogaus amžius čia nebūtinai vaidina kažkokį vaidmenį – yra tekę įgyvendinti projektą su šešiolikmečiu dizaineriu ir ši patirtis buvo išties pozityvi“.

Anot Laimono, žaidimų nežaidžiantį kūrėją sunkoka įsivaizduoti, tačiau pasitaiko atvejų, kuomet projektų imasi žmogus, kuriam ši sritis nėra itin artima. Rezultatas tuomet neretai būna „pritemptas“, nes vadovaujamasi tiesiog suteiktomis gairėmis ar instrukcijomis.

Įspūdinga rinka

Kai tenka žaidimais nesidomintiems žmonėms lakoniškai apibūdinti Roblox platformą, Laimonas ją lygina su Youtube – ir vienur, ir kitur autoriai bei kūrėjai nėra saistomi jokių įsipareigojimų, turinys atviras visiems.

Roblox gamina žaidimo kūrimo įrankius bei užsiima šiais įrankiais sukurtų žaidimų viešinimu. Kūrėjų uždarbis generuojamas „pay to win“ principu – laimėti norintis žaidėjas turi galimybę įsigyti tam tikrų jo pranašumą užtikrinančių virtualių galių ar elementų.

Anot Laimono, pats Roblox jau skelbiasi sulaukiantis ilgesnio valandomis vaikų iki 13 metų amžiaus dėmesio nei Youtube: „Manau, tai ne tik didelis platformos vystytojų pasiekimas, bet ir svarbi žinutė visiems, norintiems geriau suvokti modernaus pasaulio tendencijas bei suprasti, kas yra įdomi jaunajai kartai – vartotojams, kurie diktuos ateities taisykles“, – akcentuoja Laimonas.

Dėl gabių mėgėjų – arši kova

„Mad Studio“ vadovo teigimu, Roblox auga sparčiau nei šiuo metu prie platformos prisijungia talentingų kūrėjų: „Kol kas galimybės, kaip sakoma, auga ant medžių – imk ir raškyk. Pastangų reikia, bet žmonės, kurie žino, ką daro, nerizikuoja niekuo“.

Su Roblox grotažymėmis savo darbus viešai publikuojantys talentingi mėgėjai jau po kelių dienų sulaukia pluošto darbo pasiūlymų. „Žaidimų grupių vadovai medžioja tokius žmones kaip išalkusios hienos. Aš irgi nesu išimtis“, – juokiasi Laimonas.

Pasitaiko ir paradoksalių situacijų – toli gražu ne visiems savo darbus viešinantiems autoriams žūtbūtinai reikalinga karjera. „Kartais žmonės ūmai atsitraukia ir net parašo prie savo profilio tiesmuką perspėjimą – pasiūlymų nesiųsti. Jie tiesiog vertina saviraiškos laisvę ir eina savo keliu“, – pažymi „Mad Studio“ steigėjas.

Už „avantiūras“ vietoje ir laiku

Jau po poros savaičių Klaipėdos mokslo ir technologijų parke vyksiančiame LT Game Jam Klaipėda maratone susitiks kelios dešimtys tų, kurie dar tik „matuojasi“ žaidimų kūrėjo profesiją – bando generuoti idėjas ir jas paversti kažkuo apčiuopiamu. „Riebaus“ projekto per tris dienas tikrai nesukursi, tačiau tokio pobūdžio renginiai yra palanki vieta pamėginti susirasti bendraminčių. Linkėčiau šią galimybę išnaudoti – juk Klaipėdoje išties negalime pasidžiaugti aktyvia žaidimų kūrėjų bendruomene, turinčia daug progų susitikti“, - pažymėjo L. Mileška.

Dėl pagrindinio sėkmingos kelionės nuo mėgėjiško iki profesionalaus lygmens indikatoriaus Laimonas neturi abejonių – tai pinigai. Savo užsiėmimo dėka klaipėdietis dar paauglystėje tapo finansiškai nepriklausomu ir ryžosi priimti aštrius sprendimus dėl savo akademinių perspektyvų – nebetęsti mokslų.

„Tuomet priėjęs savo ateičiai reikšmingą tašką jau buvau sukaupęs tam tikrą patirtį žaidimų srityje. Taip nutiko, nes ankstyvoje paauglystėje turėjau galimybę visa galva pasinerti į tai, kas man buvo be galo įdomu ir tas susidomėjimas man nenuslūgo nei po metų, nei po dvejų. Tuo tarpu standartinės situacijos byloja, kad daugelis jaunų žmonių – kaip ir aš anuomet – užčiuopia ir bando vystyti savo hobį, tačiau ilgainiui jį meta. Po to avantiūroms tiesiog nebelieka laiko – sulaukus 18-os tėvai spiria pro duris ir kita stotele abiturientui tampa aukštoji mokykla su naujais įsipareigojimais. Ar dar gali pabusti avantiūrizmas įgijus diplomą, pasakyti išties sunku“, – šypsosi Laimonas.

Kraštutinumų etapas baigėsi

Kokiam gyvenimo tempui ir formatui verta nusiteikti nutarus gyvenimą susieti su žaidimų kūrimu? L.Mileška kaip minimalų įvardija trijų mėnesių laikotarpį dirbant prie vieno projekto, tačiau kartais iki galutinio rezultato išvystymo gali tekti paplušėti ir metus ar ilgiau.

Sėkme apdovanoti žmonės šioje industrijoje kartais neatsispiria kraštutinumams – fanatiškai pasineria į savo veiklą ignoruodami paros ritmą, apleidžia savo fizinę būklę, išsenka emociškai. Toliaregiškai mąstančius galiausiai tokia situacija priverčia keisti savo gyvenimo būdą, ieškoti sveikesnių alternatyvų.

„Anksčiau dirbdavau naktimis, nes turėjau daug bičiulių JAV, ten samdydavau ir freelancerių.  Ilgainiui šito atsisakiau, nes toks gyvenimo būdas tave neišvengiamai izoliuoja. Esu dirbęs iš namų, po to išsinuomojau kotedžą ir ten įsirengiau biurą. Kadangi mano darbo grafikas yra laisvas, daugelis žmonių natūraliai mano, kad esu labai lankstus kalbant apie laiko planavimą, atsiranda tam tikrų trikdžių ir iškritimų iš nusistatyto plano. Siekdamas didesnio efektyvumo pribrendau permainoms – taip įsikūriau Klaipėdos mokslo ir technologijų parke“, - pasakojo Laimonas.

Svajonė – žaidimų kompanijos miestelis

Atsvaros prie ekrano praleidžiamoms valandoms „Mad Studio“ vadovas ieško aktyviai leisdamas laiką gamtoje ir tikina, kad Klaipėda bei jos apylinkės tam suteikia visas reikalingas sąlygas – pajūryje gerai išvystyta dviračių infrastruktūra, gerų emocijų teikia neseniai atrastas kaitavimo malonumas Svencelėje.

"Žmonės mane gan greitai iškrauna, –  sako Laimonas. –  Kai intensyviai kuriu, visada tarsi atsitraukiu – taip man lengviausia pasiekti aukščiausią produktyvumą. Todėl esu Lietuvoje, todėl man patinka miestai, kurie yra mažiau aktyvūs. Amerika, kurioje teko triskart lankytis Roblox žaidimų kūrėjų suvažiavimų metu, yra išties nuostabi, bet gyventi ir dirbti nevilioja. Kita vertus, nesiimčiau tvirtinti, kad savo vietą jau radau. Klaipėda turi savo trūkumų – dauguma talentingų jaunų abiturientų, deja, palieka mūsų miestą. Dėl to tikrai liūdna“.

Visgi panašu, kad puoselėjamos svajonės Laimonui greitu laiku neleis lengvai išsižadėti pajūrio: netoli Šventosios Laimonas turi įsigijęs didelį žemės sklypą, kuriame jau užvirė namo statybos. Ateityje „Mad Studio“ kūrėjas čia turi užmojų įkurti savo žaidimų kompanijos miestelį, kuriame programuotojų ir dizainerių komanda galėtų susitelkti ties įgyvendinamais projektais bei mėgautis kokybišku poilsiu ir pramogomis gamtos prieglobstyje: „Savo žaidimuose kuriu savo pasaulius. Tam tikra prasme tai konvertuojasi ir į mano gyvenimą – mėgstu kurti savo erdves, savo taisykles, savo sistemą. Taip gimė ir ši svajonė apie tokį campusą, kuri galbūt po kelerių metų taps tikrove“.

Klaipėdiečio Laimono Mileškos sėkmės istorija konservatyvesnių pažiūrų žmones verčia kraipyti galvas, tačiau svajojantiems apie karjerą žaidimų kūrimo industrijoje kompanijos „Mad Studio“ vadovas  yra gyvas įrodymas, kad aistra savo pomėgiui gali nuvesti labai toli. 

Globaliu mastu veikianti ir milžinišką rinką aprėpianti Roblox platforma klaipėdietį yra pagerbusi geriausio žaidimų kūrėjo titulu, asmeninis Laimono avataras bei jo sukurtų žaidimų elementai virto kultiniais žaislais, kurie šluojami nuo lentynų užsienyje, o prieš kelis mėnesius pasirodė ir Lietuvos parduotuvių lentynose.

Vardan perspektyvų, kurių pažėrė pelningais projektais ilgainiui virtęs hobis, Laimonas paliko gimnaziją, nors nuo jos baigimo teskyrė vos keli mėnesiai. Dar nesulaukus pilnametystės, vaikino rankose atsidūrė už paties užsidirbtus pinigus įsigyto kotedžo raktai. Šiandien, būdamas 22-ejų, Laimonas turi užsitarnavęs profesionalo vardą, bendradarbiauja su talentais įvairiose šalyse ir mėgaujasi gyvenimu aplinkoje, kurios nealina didmiesčio tempas.

Patirties bagažas – 10 metų

„Mad Studio“ būstinėje Klaipėdos mokslo ir technologijų parke karaliauja tvarka, paprastumas ir ramybė – čia bazuojasi tik pats kompanijos įkūrėjas, nuotoliniu būdu vadovaujantis projektus padedantiems įgyvendinti jo samdomiems specialistams iš Estijos, Suomijos, Didžiosios Britanijos: „Šiuo metu turiu apie penkių žmonių komandą: vieni kuria žaidimo lygių, kiti – personažų išvaizdos, erdvinių modelių dizainą ar atlieka kitas užduotis. Pats nesu piešimo ekspertas. Mano sfera – idėjų ir žaidimų veikimo principų generavimas. Esu kūrėjas, programuotojas ir vadovas“.

Laimonas nelinkęs į išvedžiojimus, dėl kokių priežasčių jo kompanijoje nėra daugiau lietuvių. „Tiesiog kol kas taip susiklostė. Dirbu globalioje aplinkoje. Žaidimų industrijoje ir konkrečiai – Roblox platformoje – esu aktyvus jau dešimt metų. Turint tokios patirties ir tam tikrą žinomumą, ši platforma suteikia puikias galimybes rasti reikalingus žmones“, - sako „Mad Studio“ vadovas.

Talentus augina įkvėpimas

Klaipėdietis teigia pažįstantis dar porą lietuvių, dirbančių su Roblox – vienas specializuojasi muzikos kūrimo, kitas dizaino sferoje. „Abu jie taip pat šioje platformoje sulaukė rimto pripažinimo“, - teigia Laimonas, pats prieš kelerius metus Roblox apdovanotas kaip geriausias žaidimų kūrėjas.

Įmonės vadovo teigimu, tikri talentai šioje industrijoje dažniau yra ne išugdomi, bet palaipsniui užauga, kuomet patys itin susižavi žaidimais ir atranda savyje kūrybinių galių: „Ir žmogaus amžius čia nebūtinai vaidina kažkokį vaidmenį – yra tekę įgyvendinti projektą su šešiolikmečiu dizaineriu ir ši patirtis buvo išties pozityvi“.

Anot Laimono, žaidimų nežaidžiantį kūrėją sunkoka įsivaizduoti, tačiau pasitaiko atvejų, kuomet projektų imasi žmogus, kuriam ši sritis nėra itin artima. Rezultatas tuomet neretai būna „pritemptas“, nes vadovaujamasi tiesiog suteiktomis gairėmis ar instrukcijomis.

Įspūdinga rinka

Kai tenka žaidimais nesidomintiems žmonėms lakoniškai apibūdinti Roblox platformą, Laimonas ją lygina su Youtube – ir vienur, ir kitur autoriai bei kūrėjai nėra saistomi jokių įsipareigojimų, turinys atviras visiems.

Roblox gamina žaidimo kūrimo įrankius bei užsiima šiais įrankiais sukurtų žaidimų viešinimu. Kūrėjų uždarbis generuojamas „pay to win“ principu – laimėti norintis žaidėjas turi galimybę įsigyti tam tikrų jo pranašumą užtikrinančių virtualių galių ar elementų.

Anot Laimono, pats Roblox jau skelbiasi sulaukiantis ilgesnio valandomis vaikų iki 13 metų amžiaus dėmesio nei Youtube: „Manau, tai ne tik didelis platformos vystytojų pasiekimas, bet ir svarbi žinutė visiems, norintiems geriau suvokti modernaus pasaulio tendencijas bei suprasti, kas yra įdomi jaunajai kartai – vartotojams, kurie diktuos ateities taisykles“, – akcentuoja Laimonas.

 Dėl gabių mėgėjų – arši kova

„Mad Studio“ vadovo teigimu, Roblox auga sparčiau nei šiuo metu prie platformos prisijungia talentingų kūrėjų: „Kol kas galimybės, kaip sakoma, auga ant medžių – imk ir raškyk. Pastangų reikia, bet žmonės, kurie žino, ką daro, nerizikuoja niekuo“.

Su Roblox grotažymėmis savo darbus viešai publikuojantys talentingi mėgėjai jau po kelių dienų sulaukia pluošto darbo pasiūlymų. „Žaidimų grupių vadovai medžioja tokius žmones kaip išalkusios hienos. Aš irgi nesu išimtis“, – juokiasi Laimonas.

Pasitaiko ir paradoksalių situacijų – toli gražu ne visiems savo darbus viešinantiems autoriams žūtbūtinai reikalinga karjera. „Kartais žmonės ūmai atsitraukia ir net parašo prie savo profilio tiesmuką perspėjimą – pasiūlymų nesiųsti. Jie tiesiog vertina saviraiškos laisvę ir eina savo keliu“, – pažymi „Mad Studio“ steigėjas.

Už „avantiūras“ vietoje ir laiku

Jau po poros savaičių Klaipėdos mokslo ir technologijų parke vyksiančiame LT Game Jam Klaipėda maratone susitiks kelios dešimtys tų, kurie dar tik „matuojasi“ žaidimų kūrėjo profesiją – bando generuoti idėjas ir jas paversti kažkuo apčiuopiamu. „Riebaus“ projekto per tris dienas tikrai nesukursi, tačiau tokio pobūdžio renginiai yra palanki vieta pamėginti susirasti bendraminčių. Linkėčiau šią galimybę išnaudoti – juk Klaipėdoje išties negalime pasidžiaugti aktyvia žaidimų kūrėjų bendruomene, turinčia daug progų susitikti“, - pažymėjo L. Mileška.

Dėl pagrindinio sėkmingos kelionės nuo mėgėjiško iki profesionalaus lygmens indikatoriaus Laimonas neturi abejonių – tai pinigai. Savo užsiėmimo dėka klaipėdietis dar paauglystėje tapo finansiškai nepriklausomu ir ryžosi priimti aštrius sprendimus dėl savo akademinių perspektyvų – nebetęsti mokslų.

„Tuomet priėjęs savo ateičiai reikšmingą tašką jau buvau sukaupęs tam tikrą patirtį žaidimų srityje. Taip nutiko, nes ankstyvoje paauglystėje turėjau galimybę visa galva pasinerti į tai, kas man buvo be galo įdomu ir tas susidomėjimas man nenuslūgo nei po metų, nei po dvejų. Tuo tarpu standartinės situacijos byloja, kad daugelis jaunų žmonių – kaip ir aš anuomet – užčiuopia ir bando vystyti savo hobį, tačiau ilgainiui jį meta. Po to avantiūroms tiesiog nebelieka laiko – sulaukus 18-os tėvai spiria pro duris ir kita stotele abiturientui tampa aukštoji mokykla su naujais įsipareigojimais. Ar dar gali pabusti avantiūrizmas įgijus diplomą, pasakyti išties sunku“, – šypsosi Laimonas.

Kraštutinumų etapas baigėsi

Kokiam gyvenimo tempui ir formatui verta nusiteikti nutarus gyvenimą susieti su žaidimų kūrimu? L.Mileška kaip minimalų įvardija trijų mėnesių laikotarpį dirbant prie vieno projekto, tačiau kartais iki galutinio rezultato išvystymo gali tekti paplušėti ir metus ar ilgiau.

Sėkme apdovanoti žmonės šioje industrijoje kartais neatsispiria kraštutinumams – fanatiškai pasineria į savo veiklą ignoruodami paros ritmą, apleidžia savo fizinę būklę, išsenka emociškai. Toliaregiškai mąstančius galiausiai tokia situacija priverčia keisti savo gyvenimo būdą, ieškoti sveikesnių alternatyvų.

„Anksčiau dirbdavau naktimis, nes turėjau daug bičiulių JAV, ten samdydavau ir freelancerių.  Ilgainiui šito atsisakiau, nes toks gyvenimo būdas tave neišvengiamai izoliuoja. Esu dirbęs iš namų, po to išsinuomojau kotedžą ir ten įsirengiau biurą. Kadangi mano darbo grafikas yra laisvas, daugelis žmonių natūraliai mano, kad esu labai lankstus kalbant apie laiko planavimą, atsiranda tam tikrų trikdžių ir iškritimų iš nusistatyto plano. Siekdamas didesnio efektyvumo pribrendau permainoms – taip įsikūriau Klaipėdos mokslo ir technologijų parke“, - pasakojo Laimonas.

Svajonė – žaidimų kompanijos miestelis

Atsvaros prie ekrano praleidžiamoms valandoms „Mad Studio“ vadovas ieško aktyviai leisdamas laiką gamtoje ir tikina, kad Klaipėda bei jos apylinkės tam suteikia visas reikalingas sąlygas – pajūryje gerai išvystyta dviračių infrastruktūra, gerų emocijų teikia neseniai atrastas kaitavimo malonumas Svencelėje.

"Žmonės mane gan greitai iškrauna, –  sako Laimonas. –  Kai intensyviai kuriu, visada tarsi atsitraukiu – taip man lengviausia pasiekti aukščiausią produktyvumą. Todėl esu Lietuvoje, todėl man patinka miestai, kurie yra mažiau aktyvūs. Amerika, kurioje teko triskart lankytis Roblox žaidimų kūrėjų suvažiavimų metu, yra išties nuostabi, bet gyventi ir dirbti nevilioja. Kita vertus, nesiimčiau tvirtinti, kad savo vietą jau radau. Klaipėda turi savo trūkumų – dauguma talentingų jaunų abiturientų, deja, palieka mūsų miestą. Dėl to tikrai liūdna“.

Visgi panašu, kad puoselėjamos svajonės Laimonui greitu laiku neleis lengvai išsižadėti pajūrio: netoli Šventosios Laimonas turi įsigijęs didelį žemės sklypą, kuriame jau užvirė namo statybos. Ateityje „Mad Studio“ kūrėjas čia turi užmojų įkurti savo žaidimų kompanijos miestelį, kuriame programuotojų ir dizainerių komanda galėtų susitelkti ties įgyvendinamais projektais bei mėgautis kokybišku poilsiu ir pramogomis gamtos prieglobstyje: „Savo žaidimuose kuriu savo pasaulius. Tam tikra prasme tai konvertuojasi ir į mano gyvenimą – mėgstu kurti savo erdves, savo taisykles, savo sistemą. Taip gimė ir ši svajonė apie tokį campusą, kuri galbūt po kelerių metų taps tikrove“.

Šaltinis: Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas.

Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location