Gegužės 09 d.

Pristatyti išmanūs sprendimai Vilniaus miestui

2018-11-08 16:55 Dalintis:

Spalį įvyko Vilniaus miestui skirtas hakatonas Hack4Vilnius.  Inovacijas sostinėje skatinantis trijų dienų renginys buvo  organizuojamas siekiant ieškoti idėjų ir spręsti, kaip paversti Vilnių  sveikesniu, švaresniu, sumanesniu ir judresniu miestu. Saulėtekio slėnyje, Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU), susibūrė  daugiau nei 100 dalyvių – programuotojų, dizainerių, verslo vystytojų,  įvairių krypčių studentų, kuriems plėtoti ir įgyvendinti sprendimus  padėjo beveik 30 įvairių sričių specialistų ir miesto organizacijų  atstovų.

Renginio globėjas,  Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius, penktadienio vakarą skelbdamas  renginio startą, paragino dalyvius naudotis atvirais Vilniaus miesto  duomenimis. Šiuolaikiškas miestas ir skaidrus jo administravimas  neįsivaizduojamas be atvirų duomenų, tačiau šie duomenys taip pat gali  būti praktiškai naudojami – analizuojami ir pritaikomi, kuriant miesto  gyventojams reikalingus išmaniuosius sprendimus. Dalyviai, renginio pradžioje pasiskirstę į komandas, ėmėsi spręsti tiek  savo pačių iškeltus, tiek organizacijų bei miesto gyventojų pateiktus,  iššūkius. Iššūkius galėjo siūlyti kiekvienas, juos registruodamas  renginio internetinėje svetainėje. Visas tris hakatono dienas vyko  dalyvių konsultacijos, idėjos vystymo ir sprendimo kūrimo procesą kuravo  komanda, kurią sudarė patyrę specialistai iš „Startup.lt“, „Susisiekimo  paslaugos“, „Trafi“, „Žabolienė ir partneriai METIDA“ ir kitų Vilniuje  veikiančių įmonių bei organizacijų.

Iš 17  dalyvavusių komandų buvo išrinkti ir paskelbti hakatono nugalėtojai.  Komisijos sprendimu, pagrindinį 1000 Eur vertės prizą, kurį įsteigė  bendrovė „Cognizant Technology Solutions Lithuania“, laimėjo komanda  „Reality Check“, sukūrusi mobilios aplikacijos „GetPet“ prototipą,  skirtą populiarinti ilgalaikę ir trumpalaikę gyvūnų globą. Komandos  narių atlikta apklausa patvirtino, kad Vilniaus miesto gyvūnų  prieglaudos yra perpildytos ir joms nedelsiant reikalingas sprendimas,  palengvinantis bent jau laikiną globą gyvūnams galinčių suteikti žmonių  paiešką. Pasak komandos, egzistuojančios gyvūnų globos organizacijų  platformos galėtų būti apjungiamos patogia ir patrauklia Tinder  programėlę primenančia aplikacija. Kad prototipas būtų paverstas realiu  projektu, ketina pasirūpinti patys prizo steigėjai – jau šią savaitę  bendrovėje bus organizuojamas pirmasis susitikimas su laimėtojų komanda.  Galimybę toliau vystyti „GetPet“ dar labiau palengvins Saulėtekio  slėnio mokslo ir technologijų parko prizas – darbo vieta parko  bendradarbystės erdvėje „Work Inn“.

Bilietai į konferenciją  „Build Stuff 2018“, už sudėtingiausio programinio sprendimo  reikalaujantį darbą, skirti komandai, sukūrusiai renginių organizavimą  palengvinančios platformos „bevent“ prototipą. 3 mėnesių narystė  prototipo tobulinimui VGTU „Linkmenų fabrike“ atiteko elektrinių  paspirtukų taikymo viešojo transporto infrastruktūroje sprendimą  sukūrusiai komandai „Let’Scoot“, o už geriausią GIS (geografinių  informacinių sistemų) pritaikymą Vilniaus miestui „Hnit-Baltic“ įsteigtu  piniginiu prizu apdovanota komanda „Urban Guard“, sukūrusi Vilniaus  saugumo žemėlapio programėlės prototipą. Specialus „Susisiekimo  paslaugų“ prizas atiteko komandai „Hexito“, kurių pristatytos  mobiliosios programėlės tikslas – naudojant išmaniąsias technologijas  viešąjį transportą Vilniaus mieste kiek įmanoma labiau pritaikyti  regėjimo negalią turintiems asmenims. Renginio organizatoriai: Saulėtekio slėnio mokslo ir technologijų  parkas, Vilniaus universitetas, Vilniaus Gedimino technikos  universitetas bei „Cognizant Technology Solutions Lithuania“.

Šaltinis: Made in Vilnius.

Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location